Tuesday, June 14, 2011

Suka

Suami aku ada di rumah! 


Suka bila suami ada di rumah. Suka bila melihat suami bermain-main dengan Aliyah. Suka bila melihat Aliyah makan disuap ayahnya. Suka bila suami, isteri dan anak bergurau senda di dalam bilik sambil si anak ketawa terkekeh-kekeh digeletek ayahnya. Ruang bilik itu penuh terisi dengan rasa bahagia. Suka bila suami menghantar aku ke tempat kerja. Sangat suka!. Suka bila suami main-main hidung aku yang mancung ni. Suka bila suami cium pipi aku dipagi hari. Suka bila suami peluk pinggang aku yang ramping pabila aku sedang cuci pinggan di dapur.  Suka bila bangun tidur melihat suami ada disebelah. Suka bila dapat keluar bersama-sama suami dan anak. Suka melihat Aliyah gembira bertepuk tangan memanggil Ayah Ayah Ayah. Tidak apa yang tidak suka melainkan suka bila suami aku ada di rumah! Suka suka suka suka....


.... tapi aku tak suka bila tibanya hari terakhir cuti suami, itu penanda bahawa suami akan kembali semula tugasannya di Kerteh. Waktu itu lah hati aku hanya tinggal separuh. Separuh lagi suami bawa bersama-samanya.






bersambung.... 


No comments:

Post a Comment