Thursday, May 12, 2011

Long Paused!

Hmmmm.... lama kan aku tak tulih apa-apa kat sini. Sibuk sikit. Sibuk sebab aku adalah seorang isteri, ibu, anak, kakak, adik dan jugak seorang pekerja. Bukan takde benda yang aku nak tulih kat sini banyaaaaakkkk benda nak tulih tapi tak tertulih sebab ada satu lagi sebab yang buat aku terignore blog aku ni... mueehheheheee ANGRY BIRD!! yeah aku adalah salah seorang sudah tersangkut dengan game ni.. ANGRY BIRD SOOOOOOO ADDICTIVE!!! mueheehehehehhe

Ok nih nak update ;aju-laju. Bulan 3 hari tu aku sempat lak curik-curik masa gi bercuti ke Bandung. Gi berempat en suami, aku, Aliyah dengan Uncle Ten Aliyah. Kalau ikut plan Cikgu Busu pun ikut tapi last minute Cikgu Busu tak dapat ikut sebab dah kena ngajor kat Pelangai. Nasib mu lah muehehehehe


Bandung memang heaven untuk orang yang kaki shopping macam aku.  Banyak giler FOS dekat situ. Lepas dah pergi Heritage kitorang pergi Rumah Mode lepas tu pergi lagi FO-FO lain yang ada dekat situ sampai naik lenguh kaki ni. Pasar Baru pun best gak 3 hari berturut-turut aku pergi Pasar Baru. Jubah, telekung, kain-kain memang murah! Highly recommended by me ye.

Masa pergi Bandung hari tu Alhamdulillah takde satu pun perkara yang buruk-buruk jadik kat kitorang. semuanya best. Supir Dedy yang best, De Tropis yang best, Teh botol yang best FO-FO yang best, Aliyah pun best bagi kerjasama sangat-sangat kat aku. Eheee Aliyah memang best. Tapi ada citer tak best gak... time kitorang takde dekat Malaysia, aku dapat sms dari akak cakap Tok Mak sakit. Giler berderau darah aku time tu. ni baru aku kalau abah yang dapat tau macam mana agaknya. Alhamdulillah semua nya getting okay. Tokmak sudah sihat, sudah boleh jalan-jalan walaupun dah tak sekuat dulu tapi dia sudah boleh gurau, makan, minum macam biasa.

And then lepas 2 hari balik dari Bandung aku gi konvokesyen adik lak kat PICC semua ada kecuali mak abah. Diorang gi umrah kan. Kesian lak dekat dia konvokesyen dia mak abah tak dapat datangkan, jadik kitorang adik beradik ni la galang gantinya.

Bulan lepas sempena 1st gaji, adik bawak kitorang gi Quality Hotel. makan beso sponsored by Adik & Akak. Makan-makan sampai perut nak pecah. Time tu takde diet ye. Aliyah je yang diet. Sikecik ni payah amat nak makannya. Stress makcik!

Minggu lepas baru balik dari Muo, pak mertua aku accident untuk kali ke -4. Total lost ye Viva baru dia tu tapi Alhamdulillah dia seperti biasa cool and selamba. Takde apa-apa jadik dekat dia. Macam-macam la jadik dekat dia tu belum lagi citer bab rumah kena pecah masuk. haishhh dugaan bertimpa-timpa. Cobaan...


and last but not least.... Suami saya yang comey lote itu sudah pun membook flight tiket ke Langkawi... hah obersee... takde- takde budget obersee dah abis kat bandung tunggu next year plak ye... Jadik Langkawi tunggu kedatangan kami!!!!!


ok abis citer  2-3 bulan punye citer ... entry ni tarak gambo. Aku malas nak tepek, ada masa nanti aku tepek.


Nota: Kami dalam proses mencarik hotel yang best-best. Tidak bercadang kembali ke Langkawi Lagoon. Holiday Villa ok tak????



No comments:

Post a Comment