Monday, February 7, 2011

Di saat ini

Di saat jam 12.05PM, Cikgu adik sedang berdebar-debar menunggu keputusan penempatan untuk mengajar di daerah Pahang. Sungguh sengal pengurusan Jabatan Pendidikan Negeri Pahang(maaf bukan maksud untuk mengutuk tapi memang sistem pengurusan anda sangat teruk). Sistem anda telah menyebab berpuluh-puluh jiwa raga berteka-teki dek menunggu keputusan anda. Sedangkan di negeri-negeri lain bakal-bakal cikgu-cikgi ini telah pun mengetahui keputusan penempatan sekolah mereka.

Aku baru je hantar SMS dekat adik bertanyakan tentang keputusan penempatannya, tapi jawapan adik ' tunggu pukul 12.30'. Prosedur lagi! Nasib badan

Aku di office tak boleh tumpukan perhatian dekat keje yang berlambak-lambak ni memikirkan Aliyah yang dijaga Ibu Long. Tak tak bukan Ibu Long tu berperangai mak tiri tapi Kak Ngah ditimpa musibah. TANGAN KAK NGAH PATAH! Kesian. Ibu Long nak kena tengok-tengokkan Kak Ngah dengan Aliyah serentak. Kejamnya ko ni Nini. Apa la salahnya ambik cuti ko tu. Bukan tak nak ambik ok, cuti aku setahun ada 18 hari. Aku kena simpan cuti aku sebab tokmak dgn tok bak Aliyah nak pergi mengerjakan umrah(2 minggu ok), pastu kan ke nanti bulan 3 kitorang nak gi cuti-cuti, belum lagi kalau Aliyah demam ke( eh aku tak doa tapi just prepared), hantar Aliyah check up, Tok Mak Aliyah check up(kena ingat ye me and my husband pjj so anything happen I'm the one who will be reponsible), balik kampung, orang kawin la, raya(abis raya tak nak cuti ke) and etc. Dengan cuti yang ada tu je la aku kena pandai-pandai manage my cuti. Kepada pihak berkenaan tolong paham ye. Jangan cakap kalau anda tak tau situasi saya ye.

Di saat ini, aku berharap supaya aku boleh balik jaga anak aku!!


No comments:

Post a Comment