Thursday, February 23, 2012

Fashion tudung aku

Aku belek-belek gambar -gambar yang aku ada. Hmmm dah dekat 10 tahun gak aku pakai tudung.
Tudung yang mula-mula aku pakai of course tudung bawal/4 segi. Tudung bawal ni ada macam-macam jenis. Ada dari Jepun, Korea, Indon pun ada. Tapi aku pakai yang murah aje. Takde gred2 ni. Yang harga bawah 20 hengget aku sambar. Kalau yang corak-corak ni kan lagi la murah. Harga bawah sepoluh hengget. Time tu kat Muaz murah-murah. 5 hengget dah boleh dapat. Cantik-cantik pulak tu.  Aku tak pakai tudung-tudung mahal ni.  Tapi tu la kan nak pakai tudung ni kena rajin, sebab nak kena gosok, nak kena pin pastu nak kena lipat kt tepi pipi tu biar kasi comey. Hiks.

Kuhhrusss nya aku time ni.. Ehee

Lepas tudung bawal, aku start pakai  instant tudung. Tu pun lepas dah beranak. Kalau tak aku tak pakai sebab aku rasa macam orang indon aje. Tapi ada satu hari tu lepas aku singgah masuk Ariani and try tudung-tudung dekat situ terus aku melekat dengan tudung diorang. Muka aku yang boolat ni cam sesuai aje dengan tudung-tudung diorang. Tapi bukan Ariani aje aku pakai, brand-brand lain pun aku belasah gak macam Ratu, Hajaba, ZNZ, Hajra & pasar malam.  Wei pasar malam pun pakai gak tau. Bukan yang brand-brand aje aku pakai. Hah tudung ni senang, sarung aje. Memang sesuai untuk orang yang tak cukup masa macam aku. 

Pilihan no. 1 aku

Lepas tu muncul lak Shawl/selendang. Macam-macam style ada. Tapi bukan semua style aku berani nak cuba. Certain style aje lah yang aku berani. Kalau aku ada masa lebih aku pakai la shawl, yang ni pun senang jugak. Pusing-pusing dah siap. Sekarang ni shawl memang tengah in. 



Shawl... Pilihan remaja masa kini seperti aku :P


 Hmmm style apa lagi ye aku try, hah style Hana Tajima.  Aku tak pakai tudung-tudung mahal ni. Style ni pun aku try gak. Walau muka aku macam bola-bola apa time aku pakai tudung ni. Aku belasah gak. Tudung ni pun senang gak, pakai sarung aje. belakang ada zip


Maysaa Snood with chiffon scarf


Hah yang ni pakai Maysaa snood dengan shawl


Last sekali style yang aku try tudung syria. Ni pun kategori tudung instant gak. Aku terjebak pun sebab masa gi Ariani hari tu. Hmmm memang boolat la muka ni bila pakai tudung ni. Jaaarang aku nak pakai tudung macam ni kecuali tiba-tiba terasa nak pakai. Nape ntah tudung syria ni tak menarik sangat hati nak memakainya.


kan aku dah cakap... memang booolat la

Kesimpulannya, pakai la apa-apa pun. Buat la apa- apa pun untuk cantik. Janji kita mengikut landasan Islam. Fashion ni best kalau kita follow.  Paling bagus keep everything in moderation. Kan kan kan. 



Dah pukul 1.00 tengah hari. Jom makan


No comments:

Post a Comment