Thursday, November 17, 2011

Third and the Story

Aku dah cakap hari tu kan 16 Nov 2011 it's my third wedding anniversary. Aku cuti setengah hari semata-mata nak celebrate our big day haritu. Tapi tapi tapi isk isk isk ada kejadian yang tak dingini berlaku. 


Untuk anniversary kali ni aku memang awal-awal dah order kek. Red Velvet Cake. So kek tu aku pick up dengan office aku aje. Suami tak tau tentang rancangan aku nak bercuti dan kek tu. Kira aku nak buat surprise la. So dalam pukul 11.00 pagi aku call suami, suruh dia ambil aku dekat office. Sampai rumah, aku makan tengah hari dekat rumah. Lepas tu acara memotong kek. Huhuhu tak best langsung potong kek depan anak sedara dua orang tu. Diorang apa pun tarak tau. Tapi belasah aje lah. Aku sangat teruja nak makan kek tu. Keterujaan aku memang meluap-luap occay. Tapi bila aku makan aje kek tu. Hmmm tak sedap! Aku tak suka kek tu. Aku rasa kek tu macam bantat. Arghhhh kecewa tau. 


Aku rasa kek yang aku buat lagi sedap banding dengan kek yang aku beli ni. Bila aku tengok muka suami, aku tanya dia macam mana kek tu. Dia cakap'OK'. Aku tau suami nak amik hati aku. Dia tau aku cuba nak surpirse kan dia dengan kek tu. Dia tak nak aku kecewa. Aku beli kek tu bukan murah. Boleh dapat Secret Recipe sebijik ok. Lepas tu aku tanyakan pulak anak buah aku yang dua orang tu. Si kakak cakap "OK la aunty... Ika tak berapa suka kek sangat" tengok tengok anak buah aku pun cakap macam tu. lagi la hati mak sentap. Si adik pulak cakap "SEDAP" Hmmmm aku rasa nak buang aje kek tu tapi suami tak bagi dia kata tak baik rezeki tu. Esoknya pergi office aku bawak kek tu bagi dekat tea lady and cleaner office. Diorang belasah aje, tolak kayu batu.


Cerita anniversary aku tak habis dekat situ aje, lepas dah kecewa dengan Red Velvet Cake tu aku pun ajak suami keluar. Pagi tu perut aku memang ada rasa sikit sakit. Tapi takde la terasa sangat. So, nak dijadikan cerita waktu sedang keluar dengan suami perut aku sakit sangat. Jalan pun dah macam orang pantang. Muka pun cam cemberut aje. Aku tak boleh nak dukung Aliyah langsung. Mood aku memang dah terbarai waktu. Suami pun tarik muka, tarik muka sebab dia cakap aku degil. Dia dah suruh aku duduk rumah aje tapi aku degil gak nak kuar. So aku ajak dia ke klinik. Tapi before ke klinik aku ajak suami singgah ke Mali's Corner dekat Platinum Walk. Makan kuew teow. Sangat sedap! Aku order yang special punya. Satu pinggan ada 8 ekor udang! Besar-besar kau! OOoohhh walau perut tengah sakit aku masih selera makan kuew teow tu. Licin!!! Terubat hati mak ko! Highly recommend!!




Habis makan terus shoot pergi klinik. Doktor cakap aku kencing kotor. Suruh aku minum air banyak-banyak. Aku memang terkenal dengan kurang minum air. Satu botol payah amat nak habis. Sampai rumah aku terus makan ubat. Minum air banyak-banyak sampai aku rasa nak muntah la minum air. Perut pun rasa macam buncit aje. Tapi aku tak kisah janji tak sakit. Sape yang pernah kena kecing kotor ni tau la macam mana sakitnya kencing kotor ni. Tangkap sampai ke pinggang. Taubat mak lepas ni nak minum air manyak manyak.




Itu lah story aku on my 3rd wedding anniversary. Tak best kan. Tu lah kita mampu merancang Allah yang menentukan. Ko rancang macam mana best pun kalau Allah cakap tak jadik, tak jadik la dia. AKu redha aje la. Cuma aku harap perkahwinan aku dengan suami akan berbahagia sampai ke hujung nyawa macam arwah abah dengan mak. Amin


To my loving hubby,Thank you for loving me & taking care of me. I love you so much!




P/S: aku dah beli hadiah untuk suami...




No comments:

Post a Comment